torsdag 24 april 2008

guddan, världens finaste hund.

idag fick vi det bekräftat, det som vi inte ville tro på.
vi hoppades på att det bara skulle ha varit en infektion eller något liknande.
men det var cancer, lymfkörtelcancer.
gundi har varit hos oss i snart ett år. eller hos mamma o pappa.
dem tog över henne efter mammas jobbarkompis som inte hade tid för henne.
ett endaste ynka år har hon varit våran, och det känns som om hon varit hos oss mycket längre.
det har gått alldeles för kort tid för att hon redan nu ska ryckas bort från oss.
gundi, eller guddan som vi kallar henne för är världens bästa hund.
lugnare och goare schäfer får man leta efter.
nästa vecka ska vi in med henne igen, då ska vi avgöra om hon ska få åka till uppsala o strålas eller om vi ska ge henne kortison för att skjuta upp cancern.

jag blev så himla nedstämd när jag fick höra det.
det enda jag tänker på är att en vardag utan guddan inte finns för mig.
jag hoppas hon kommer finnas kvar hos oss länge, att det verkligen går att bromsa upp cancern.

jag älskar dig gundi !

nu ska jag laga mat.
tack o hej.

Inga kommentarer: