måndag 28 april 2008

.......

hejsan :)
hoppas alla haft en bra helg, det har iallafall jag..eller ända tills igår kväll.

fredagen började med jobb, sen så blev det bowling på jernvallen och mat på mulligans med emma o jossan :) det var riktigt trevligt, flera sådana kvällar behövs :)
i lördags gjorde jag inte så mycket på dagen, ställde upp o skjutsade markus o några lagkamrater till honom, dem hade lagfest.
sen så kom matilda hit o vi började dricka öl :) efter en stund kom hanna, men hon var nykter för hon har opererat bort halsmandlarna :( linda kom lite senare ändå och började dricka vin med oss öl-slukare :)
hur som helst så var det riktigt trevligt och vi gick sedan ut på lobby. mycket folk var det men konstigt nog ingen kö när vi kom dit, det var skönt !
matilda sov också här eftersom dem håller på att rusta hennes lägenhet :)
vi vaknade väl vid 11 halv 12 tror jag..tittade lite på tv och tog en cigg, sen så for hon hemåt och jag hoppade in i duschen för att göra mig redo för söndagen :)
vi var bjudna på mat hemma på jugasvägen, grillat :) mumsfillibabba :P

åkte sen hem till mamma o pappa för att hämta trasor åså till veckan..
mötte mamma o guddan i dörren.
gundi var sämre än hon varit innan. hade problem med att andas och hon lät riktigt obehagligt.
hon har leukemi (blodcancer) som spridit sig till lymfkörtlarna.
nu har återigen fått kortison spruta som hon svarar bra på.
så fortsätter hon att göra det så har hon kanske ett halvår kvar att leva.
men gud vad ledsen jag blev igår och är det fortfarande idag också..
men igår var det hemskt, jag grät konstant sen när vi kom hem.
gick o la mig på en gång ..
i morse var inte ögonen trevliga kan jag säga.

tänk vad mycket en hund kan betyda. det är helt sjukt !
efter bara ett års tid som vi haft henne så är hon definitivt en familjemedlem som vi inte vill mista. när gundi går bort så finns det ingen hund som kommer att kunna ersätta henne, utan bara en ny hund som man får skapa nya och andra fina minnen med.
gundi är värd allt i denna värld !

nu ska jag duscha, sen åka hem igen till boänge och vara så mycket som möjligt med guddan !

kramis !

Inga kommentarer: