söndag 7 september 2008

oj, vad dåligt..

med inlägg det blivit under sista tiden, förlåt för det.
men jag känner att jag varken har lust eller tid till att blogga, tiden rinner ju iväg snabbt som sjutton, så jag hinner knappt med att komma ihåg vad jag heter vissa dagar :)
nedå, riktigt så tokigt är det inte. men det står inte på förrän det är jul, och efter julen så är det inte lång tid kvar tills vi åker till thailando o dricker goda paraply drinkar i en hel mååånad ! asgött !
jag längtar såå himla mycket till det nu, skönt är det också att ha något att se fram emot !

i fredags så var vi hemma i boänge med mina småsyskon jimmy o marie, och jimmys tjej mickis var med hon också.
mamma o pappa var borta över natten så vi spenderade kvällen och även natten där faktiskt.
jag o markus sov i mamma o pappas säng, vilket innebar att molly sov där inne med oss också.
på morgen vid 6 så ville molly ut o kissa, så markus gick ut med henne.
sen när dem kom in så sa jag åt markus att lyfta upp molly i sängen till mig, så gjorde han det och sen kurade vi och somnade om :) jätteskönt var det, och molly är världens sötaste schäfervalp :) sen vid 8 så var ju hon klarvaken, så då tog jag med mig täcke o kudde ner i soffan i vardagsrummet och la mig där medans molly låg på golvet och lekte med sin en leksak, tills hon sedan också skulle upp i soffan, så jag hälpte henne upp och sedan somnade vi båda två i soffan :) när marie kom ner vid tio, så låg både jag o molly o sov :)

i lördags så var det lugnt hela dagen, till o med kvällen :)
vid 9 igår kväll ringde peter och frågade om vi inte skulle hyra en film o se på.
så blev det, hyrde en film på hemmakväll och åkte sen hem till dem och såg på den.

idag så har det blivit storstädning här hemma. inte den vanliga veckostädningen utan nu blev det till att riktigt storstäda i köket och badrummet.
torkning av skåpluckor, dra fram spisen, göra ren ugnen o vice versa.
markus fick ta badrummet, och det gjorde han riktigt bra :) jag kände mig riktigt nöjd när jag godkände städningen :)
det var inte som det brukar vara med disken till exempel, då jag rätt så ofta får ställa mig och diska om det han har diskat för att han inte är tillräckligt noga.
men nu med städningen så var det helt klart mer än godkänt !

imorgon börjar en ny vecka, hoppas denna vecka går fort !
för i helgen är det gatufest uppe på jugasvägen, och det längtar jag jättemycket efter.
förra året var ju vi i thailand när den var, så denna gång ser jag fram emot det supermycket !

hoppas på att jobbet går bra imorgon med, i fredags var det en riktigt gris-dag !
usch.
ny dag imorgon, och nya möjligheter !

nu har jag skrivit mycket, hoppas ni orkat läsa allt :)
lite tv på det här så, sen väntar sängen !

nattinatti !

1 kommentar:

Anonym sa...

du är ju fan skit dålig på att skriva blogg, och du som alltid skäller på mig att ja skriver för sällan, tala för dig själv! :P :D Hoppas allt är bra gumman. puss tette