söndag 29 juni 2008

söndag kväll !

klockan är 8, och om 45 minuter börjar em-finalen !
fia o peter kommer hit o ska se på den med oss :) trevligt !

igår så jobbade jag hela dagen, stod i spöktåget :)
även fast jag jobbar där så är det ändå ganska läskigt. det är ju trots allt kolsvart där inne !
och där sitter jag, i min lilla vrå (folket ser mig knappt) och ska se om personerna har åkband el. åkkuponger.
ungar som ska skrämma varandra och allt det där, man blir faktiskt rätt slut i huvudet efter en dag !
det var två stycken dryga pojkar igår som skulle åka spöktåget, dem försökte skrämma mig men dem lyckades inte.
men jag ville ju såklart ge igen. så jag skickade iväg dem i gondolen och sprang sedan snabbt till slutet av banan (där dem sedan kommer för att kliva av) ställde mig i ett hörn och sen när dem kom fram så hoppade jag fram och skrek BU ! hahah !
dem blev skiträdda o sedan kom dem inte tillbaka..konstigt..tyckte jag :P

sen igår efter jobbet så skyndade jag mig hem, sprang genom duschen och gjorde mig iordning för att hinna åka o hämta upp nanni vid kvart 7.
vi skulle till jossan o martin o grilla.
det blev en väldigt lyckad kväll, god mat o väldigt gott folk !
spelade även en runda minigolf, det gick faktiskt rätt bra för mig ändå :)
jag kom tvåa :P inte illa !
dock hade minigolfen varit betydligt mer rolig om det inte hade varit för dem där nedrans knotten, myggen o brännare o allt vad det nu heter !
när vi gick ifrån högbo kvarn så hade jag nog en hel kyrkogård i ansiktet samt håret !
kvällen avrundades runt 1 tror jag..
ingela skjutsade hem oss, mycket snällt !
bums i säng var det när vi kom hem, jag skulle ju upp o jobba idag igen :(

dagen idag på jobbet har varit riktigt rolig !
stod i sydamerika (läs gamla hedenhös) och lät mina besökare åka på en flodfärd genom just sydamerika :P haha !
dock är den fortfarande under ombyggnade, så det är inte så mycket att se än..dem har bara hunnit fått ut sköldpaddorna, sen ska det ut mer djur osv..
det är så roligt, för man åker ju i en tunna eller vad man ska säga..
och sitter man inte jämnt fördelat med vikten på alla som åker så känns det som om den ska välta när den lämnar bandet..dock så gör den ju inte det, men det är så fantastiskt roligt att se allas miner när dem tror att dem ska välta, så jag står bara skrattar ! hela dagen har jag stått o skrattat :P
fast nog är det alltid lika skönt när dagen är slut alltid :P

nu sitter jag i soffan, har nyss avnjutit en himlans god middag som världens bästa älskling tillagat :)
nämligen bakad potatis med lövbiff, samt lite röror osv då :)
hur gott som helst !

nu har jag skrivit på tok för mycket !
så jag avrundar här :P
må så himla gott vänner o läsare !

dagens minus, måste vara alla mygg o knott ! utrota dem jäklarna !
dagens plus, alla härliga själar som besöker furuviksparken och gör vårat jobb roligt !

Inga kommentarer: