fredag 24 oktober 2008

jag blir tokig !

när ska denna visdomstand ge med sig ! kan den inte bara växa ut utan bekymmer ?
nejdå, den ska jävlas var och varannan månad, och nu är det helt sjukt vad ont det gör.
är svullen vänster sida av ansiktet, har sjukt ont i tanden och i hela tandköttet !
har haft såhär hela veckan nu, och idag tog jag klivet och ringde till folktandvården.
fick tid halv 12. åkte från jobbet vid 11, så jag kom precis i tid.
trafiken i gävle på fredagar är inte att leka med. gud vad drygt det är !
gick in o satte mig, en margareta kom och ropade upp mig.
fick sätta mig i den inte allför bekväma tandläkarstolen, hon hissade ner mig o tittade hur mitt problem såg ut..hennes reaktion var som såhär:


- men gud ! ja, nog förstår jag allt att du har ont ! du är väldigt, väldigt svullen..


haha, jaa tänkte jag..jag ringer inte i onödan, för som det är nu så börjar jag bli van vid att denna tand krånglar. men den har aldrig varit såhär som den är nu.
hur som helst, hon började peta med hennes grej och kolla, tog bort lite överflödigt tandkött som var dött. sprutade i nån saltlösning med förhoppning om att det ska bli lite bättre.
är det inte bättre till imorgon så skulle jag ringa innan 12, för dem hade tydligen öppet på lördagar fram till klockan 13. sjukt bra det ju !
då skulle jag få pencillin..och sen så efter att kuren med pencillin är slut så ska jag ge det en chans till, för det kom in en tandläkare också som hette Per, och han sa att jag nog skulle börja förbereda mig på att få dra ut tanden, eftersom den gör så himla mycket besvär.
vilket jag verkligen inte hoppas på !

nu är jag hemma, ska bara ta det lugnt och hoppas på att tandvärken och allt detta ger med sig !

hoppas ni alla andra får en fin helg iallafall !

Inga kommentarer: