måndag 15 september 2008

sjukling ..

här ligger jag i soffan med datorn i knät och tv:n på.
har nyss sovit, men vaknade av att nanni (kusinen) ringde och frågade om jag vill följa med ut på promenad, med henne o nova (nannis hund, en rottis-tik).
tyvärr var jag tvungen att tacka nej eftersom jag har gått o blivit sjuk.
har feber och urinvägsinfektion. det kom bara sådär ändå i morse..
kände att det gjorde lite ont i morse när jag var på toa, men tänkte inte mer på det.
utan åkte till jobbet och såg som vanligt fram emot det.
väl där så började på svettas och känna mig riktigt hängig, pratade med ida och hon bokade tid åt mig på elinda, våran företagshälsovård.
gick dit o pratade lite, lämnade urinprov, och mycket riktigt..det var urinvägsinfektion.
sist jag hade det var för kanske 6 år sedan, och då fick jag också feber i samband med det.
man kan få det har jag hört, och naturligtvis är jag en av dem som får det.
så jag blir nog hemma ifrån jobbet imorgon också, om det inte går över vilket jag hoppas innerligt på att det ska göra. jag trivs ju så bra på jobbet och vill inget annat än att vara där o jobba !
så på onsdag hoppas jag vara fit for fight igen !

nåja, nanni skippade långpromenaden, hon och nova kommer hit och dricker lite te med mig istället.
markus är och spelar fotbollsmacth. jag ser fram emot att nanni kommer hit, få prata lite med henne. det var ett tag sedan nu..alltid lika härligt o givande o prata med henne.
min fina kusin som är världens bästa i många många lägen !

ibland är det svårt att tycka illa om någon som står en så väldigt nära.
men att det hände igen, det är egentligen oacceptabelt.
och en annan sak, att du ens kan göra något sådant.
att du inte tänker på det du har.

nu kom nanni !
hejsvejs !

Inga kommentarer: