söndag 25 maj 2008

furuvik !

hejhopp !
helgen har som sagt tillbringats i furuvik, och det har varit riktigt roligt faktiskt !
har varit på två riktigt givande föreläsningar, ing-maries var bäst !
helt sjukt vad tagen man blev, och vilken inspiration !

för er som inte vet vem ing-marie är nu så kan jag berätta det.
ing-marie är djurskötare, hon har främst hand om schimpanserna.

inge-marie är den enda i hela världen som kan ta blodprov på en schimpans utan att behöva söva denna. ensam i hela världen är hon !
hon har nyss haft den lilla schimpansungen manda boende hos sig ett bra tag.
då mandas mamma dog så fick ing-marie en förfrågan om att bli mandas mamma, hon tackade såklart ja :)
så ing-marie o hennes man johnny har haft en apa boende i sitt hus i furuvik :)
och manda är inte den första apan som hon varit mamma åt, även dem andra som finns i furuvik.
hon är en helt enastående människa, så unik !
finns så mycket mer att berätta om henne, men jag är för trött för att skriva.

nästa helg börjar jag jobba, lördag och söndag.
ska bli riktigt skoj !
har ju faktiskt körtkort på karuseller nu också :P hahah !

nu ska jag gå o lägga mig o vila, sen vandra ner mot norra och kolla på fotbollsmatch !

ha det toppen !

Inga kommentarer: