onsdag 5 mars 2008

rent hus

premiär just nu på programmet "rent hus".
det är sjukt hur människor kan leva i en massa skit alltså ! jag skulle aldrig acceptera att det gick så långt så man får silverfiskar i hela lägenheten/huset !
det är bedrövligt, det är inte för mycket begärt av en människa att sköta om sitt hem !
jag sköter min lägenhet väldigt bra ! skulle aldrig slänga massa grejer omkring mig, aldrig låta en massa matrester stå o bli mögliga, och aldrig i hela mitt liv om jag hade barn, låta dem finna sig i något dyligt.
nej, fy alltså ! skäms på vuxna människor som inte lärt sig att ta eget ansvar.
visst, alla dagar orkar man kanske inte diska undan disken, men då tar man det nästa dag istället. man låter det inte stå o bli ett stort berg ! då blir det ju ännu jobbigare att ta tag i det sen. aja, alla är vi olika ! tacka gudarna för det.

för övrigt så är jag sjukt trött på två människor i mitt liv. den ena stod mig så väldigt nära tills för snart två år sedan.
jag fanns alltid där å ställde upp, vad det än var. vissa perioder var inte bara jobbiga för dig, det var även jobbigt för mig. men ändå så stöttade jag dig !
nu, vad är jag då ? uppenbarligen ingenting. du glömde till och med bort min födelsedag. du brukar alltid vara den första jag får sms av på mornarna.
det enda du har tid för nu är dig själv o din flickvän. du var verkligen den person jag vände mig till om jag hade problem, ville prata eller bara umgås med o se på Lejonkungen, som var vår bådas favoritfilm.
idag finns inget kvar. jag är oerhört besviken att du bara glömde mig så fort denna person dök upp i ditt liv.
jag unnar dig all lycka i livet, med tanke på vad du gått igenom. men det mesta gick vi igenom tillsammans, varför är det inte så längre, varför finns inte vår vänskap som var den bästa vänskapen kvar ?

kände att jag bara var tvungen o skriva av mig det där..har gått o grunnat på det länge nu.
jag ska ta upp det med denna person också, så snart som vi träffas.
jag hoppas verkligen på en förändring.

godkväll !

Inga kommentarer: